Bogna Janke Bogna Janke
8783
BLOG

Wyborcza granda w Konstancinie

Bogna Janke Bogna Janke Samorząd Obserwuj temat Obserwuj notkę 87

Wyborcza niedziela miała być dla mnie przyjemnym dniem, a była koszmarem. Rano okazało się, że zostały zmienione granice okręgów wyborczych i osiedle, na którym mieszkam, nie należy już do okręgu, z którego kandydowałam. Nie mogłam więc na siebie zagłosować, jak wielu moich sąsiadów i znajomych. Na ich głosy liczyłam najbardziej.

 
Obwieszczenie burmistrza Konstancina w sprawie granic okręgów, opublikowane w BIP,  ma datę 27 września 2010 r.. Zmienione granice okręgów podano do publicznej wiadomości niecałe dwa miesiące przed wyborami. Nigdzie więcej nie poinformowano, że uległy one zmianie.
 
Oczywiście z porażką liczyłam się od początku. Co innego jednak  dostać za mało głosów, a co innego  zostać pozbawionym głosów z powodu zatajonej zmiany granic okręgów. Prowadziłam kampanię na terenie, który nie należy do mojego okręgu wyborczego. Straciłam czas i pieniądze oraz - co dla mnie jest najbardziej bolesne - wiarygodność. Przekonywałam ludzi do zagłosowania na mnie, a potem nie znaleźli mnie na liście, którą dostali w lokalu wyborczym. To jakiś koszmar.
 
Mogę mieć pretensje do siebie, że nie sprawdziłam. Mogę mieć też pretensje do mojego komitetu wyborczego. Zmiana okręgów wyborczych to akt prawa miejscowego, który uchwala się w formie uchwały rady miejskiej. Przecież w moim sztabie są ludzie, którzy byli radnymi w minionej kadencji. Oni głosowali te zmiany. Zanim zmiany zostaną przegłosowane, radni dyskutują w komisjach projekt uchwały, a potem wprowadza się go do porządku obrad sesji rady i poddaje pod głosowanie. Jak więc radni mogli o tym nie wiedzieć?
 
Nie wiedzieli naprawdę, czy zataili tę informację?
Bogna Janke
O mnie Bogna Janke

Z zawodu i pasji jestem dziennikarką. Pracowałam w Polskiej Agencji Prasowej, TVN24, wydawałam lokalny tygodnik Gazeta Południa. Przez 15 lat byłam współwłaścicielką portalu Salon24 i prezesem spółek. Założyłam i prowadziłam Fundację Warszawskie Szpitale Polowe. Przez rok byłam sekretarzem stanu w Kancelarii Prezydenta RP. Więcej informacji o mnie na stronie: bognajanke.pl

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka