Bogna Janke Bogna Janke
2478
BLOG

Cisza wyborcza w Salonie24 - co wolno publikować, a czego nie

Bogna Janke Bogna Janke Wybory Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

W niedzielę 24 maja 2015 r. odbędzie się druga tura wyborów na urząd Prezydenta RP. Zgodnie z prawem, od północy 23 maja do 24 maja do godz. 21.00, czyli do końca głosowania, trwa cisza wyborcza. W tym czasie zakazana jest wszelka agitacja - prowadzenie kampanii wyborczej, nakłanianie do głosowania na określonych kandydatów, publikowanie sondaży wyborczych, rozpowszechnie materiałów wyborczych. Za złamanie zakazu grożą wysokie kary finansowe, do 1 mln złotych.

Jak podaje PKW, wszystkie te materiały wyborcze, które zostały umieszczone w przestrzeni publicznej przed rozpoczęciem ciszy, nie muszą być usuwane. Dotyczy to też Internetu - teksty opublikowane w sieci przed rozpoczęciem ciszy wyborczej mogą pozostać pod warunkiem, że w trakcie ciszy wyborczej nie są wprowadzane w nich zmiany

Wszystkie treści opublikowane w Salonie24, które administracja serwisu uzna za mogące naruszać ciszę wyborczą, będą natychmiast usuwane. 

W niedzielę 24 maja podamy Państwu frekwencję z godz. 12.00 i z godz. 17.00. Po godz. 21.00 opublikujemy pierwsze, sondażowe wyniki wyborów (na podstawie exit polls) oraz relację ze sztabów Andrzeja Dudy i Bronisława Komorowskiego.

 

 

 

 

Bogna Janke
O mnie Bogna Janke

Z zawodu i pasji jestem dziennikarką. Pracowałam w Polskiej Agencji Prasowej, TVN24, wydawałam lokalny tygodnik Gazeta Południa. Przez 15 lat byłam współwłaścicielką portalu Salon24 i prezesem spółek. Założyłam i prowadziłam Fundację Warszawskie Szpitale Polowe. Przez rok byłam sekretarzem stanu w Kancelarii Prezydenta RP. Więcej informacji o mnie na stronie: bognajanke.pl

Nowości od blogera

Inne tematy w dziale Polityka